Week 25 - Wat een weertje!

Er is weer een week voorbij, dat betekent een nieuw weekoverzicht. Hier kun je lezen wat wij deze week beleefd hebben.

Zondag - Vaderdag
Het was zondag vaderdag. Dat betekende voor Timon cadeautjes uitpakken en in het zonnetje gezet worden. Hij kreeg een knutselwerkje van Rebekka en parfum van mij.


Maandag - Jarig
Afgelopen maandag was ik zelf jarig. 23 jaar, voor degenen die er benieuwd naar zijn. ;-) Het was eigenlijk een gewone dag als alle anderen, want ik vier het pas dit weekend en Timon ging gewoon werken. Dus deed ik wat ik anders ook zou doen, voor de kinderen zorgen en het huis leefbaar houden. ;-) Ik maakte onder andere zelf allesreiniger in een sprayflacon. En dat lukte best goed! Ik deed het volgens dit recept: http://www.leesvoer.net/leesvoers-grote-overzicht-van-schoonmaakmiddelen/, even scrollen naar de all purpose spray. ;-)

Ik gebruikte altijd schoonmaakazijn, maar dit heeft mijn voorkeur. Voornamelijk vanwege de geur, dit is veel milder.


Ik raad je aan om een sprayflacon te gebruiken die lekker groot is. Ik heb het nu tijdelijk in een vershouddoos zitten zoals je ziet. Niet handig, maar had niets anders. Zodra ik een fles azijn of zo leeg heb, giet ik het daar in over en vanuit daar kan ik m'n sprayflacon bijvullen.

Dinsdag
Dinsdag had ik een afspraak in Gorinchem dus Timon was een ochtend thuis bij de kinderen. Dat betekende dat ik ook even ruimte had om na de afspraak de stad in te gaan om zelf even wat boodschappen te doen. Heel fijn! Ik had nog iets nodig om de vliegen buiten te houden en vond een afgeprijsd vliegengordijn die ik ook nog eens heel leuk vindt. Timon vindt hem wat minder leuk, maar hij denkt dat 'ie toch maar hooguit één zomer meegaat, dus tja, dat ruimt zichzelf dan weer op. Al hoop ik van niet natuurlijk.

Woensdag
Als avondeten aten we lowbudget, maar lekker. Boontjes, ei en rijst.


In de avond hing ik heerlijk op de bank met dit boek, waar ik echt al maanden op zat te wachten. Ik had hem gereserveerd en dinsdag kon ik hem ophalen.


Ik ben echt heel benieuwd welke tips ik hieruit kan halen, maar momenteel ben ik nog niet ver genoeg daarvoor, geloof ik. Ze pleit ervoor dat we eerlijke kleding en minder kleding gaan kopen. Daar ben ik ook wel een voorstander van. Ik probeer altijd eerst tweedehands te kijken, wat natuurlijk erg goed is voor het milieu, maar geeft toe dat ik ook gerust bij Primark bijvoorbeeld koop als ik tweedehands niet kan vinden wat ik zoek. Minder kopen ben ik het natuurlijk ook helemaal mee eens. Beter 5 echt mooie jurken die wat duurder zijn, maar gewoon goed staan en prettig zitten, dan 15 jurken die het net niet zijn. Ik merk ook echt dat het minimaliseren van kleding zoveel rust geeft. Veel minder lang twijfelen voor afspraken wat ik nu weer aan ga trekken bijvoorbeeld. Alles wat ik heb hangen, maakt me blij, staat me prima en zit fijn. Als het daar niet aan kan voldoen, gaat het naar de kringloopwinkel of op marktplaats. Ik ben trouwens nog niet zo ver, maar volgens mij word je door de schrijfster op een gegeven moment ook uitgedaagd een jaar lang geen kleding meer te kopen. Ik ga daar zelf niets mee doen, denk ik, ik kan heus wel dingen veranderen op het gebied van uitgaven, maar qua qua kleding voor mezelf doe ik het volgens mij goed, dus dat laat ik daarom even voorbij gaan. Maar ik vind het wel leuk dat ze het heeft opgenomen in haar boek.

Donderdag
Ook deze dag is weer een hele warme dag. Ik profiteer er maar van door speelgoed schoon te maken en buiten te laten drogen. Ik begon met het zandbakspeelgoed. Daar hebben we echt gigantisch veel van, teveel voor in één boodschappenkrat. Ik zocht het uit, kapot speelgoed ging weg, een aantal dingen maakte ik goed schoon en ga ik gebruiken als badspeelgoed, verder deed ik van alles hooguit 3 dingen in de krat en de rest heb ik in een vuilniszak gedaan en dat gaat naar zolder. Als dit versleten is, vul ik het uit eigen voorraad weer bij. ;-)


Dit bewaar ik in de schuur om nu mee te spelen.


Dit staat nu inmiddels in een vuilniszak op zolder. Heel veel harkjes en schepjes op voorraad dus. 

Vrijdag
Dit was een beetje een rare dag. Toen ik 's ochtends Rebekka vrij laat uit bed haalde en wakker maakte, duurde dat lang. Ik zocht er nog niets achter, maar toen ze nadat ze even naast bed had gestaan, weer ging liggen op de grond, vond ik dat wel vreemd. Ik tilde haar naar beneden en zette haar op de kinderstoel voor het ontbijt, maar ze zei al snel dat ze moest overgeven en deed dat ook. Al die tijd praatte ze amper en was heel ver weg, ze draaide ook met haar ogen en hield ze soms gewoon een tijdje dicht en op een gegeven moment viel ze in slaap. Ik vond het echt heel vreemd en belde toen de dokter. Ondertussen had ik wel het idee dat ze wat meer normaal ging doen, dat ik meer contact kon maken, maar nog steeds zag ze super wit en bleef ze stil op de bank liggen. We konden snel bij de dokter terecht nadat ik wat dingen had geregeld voor de tweeling en vervoer. Die concludeerde dat hij geen gekke dingen zag, ze zou een buikgriep hebben. Ik legde me daar bij neer, maar thuis aangekomen at ze al snel weer van alles, ze had ook geen koorts, diarree en heeft uiteindelijk alleen die ene keer net na het wakker worden overgegeven. Ik geloof dus niet dat ze een buikgriep heeft gehad. Wat dan wel, weet ik natuurlijk ook niet. Ik merkte al snel niets vreemds meer aan haar, maar vind het nog steeds wel heel raar wat er gebeurde. We houden haar dus even goed in de gaten. 

Gelukkig was er ook nog iets leuks die dag, de bezorger kwam een nieuwe strijkplank en strijkijzer brengen. Die had ik voor mijn verjaardag uitgezocht. Leuk leuk, en het strijkt ook erg fijn! 


Zaterdag
Tussen alle bedrijven door tik ik even snel dit blogje voor jullie, want vandaag vier ik mijn verjaardag! We krijgen de hele dag door visite, erg leuk en gezellig. 

Hoe was jouw week? Wens je een heel fijn weekend!

7 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd!! Hopen.dat t eenmalig was van Rebekka.. Waar koop jij baking soda? Heb er al veel over gelezen en wil zelf er ook eens wat dingen mee proberen. Vind t toch wel een raar idee dst je t kan eten en mee kan schoonmaken haha. En over je vliegengordijn: dat gebeurt hier ook ;/ t werkt niet, tis zo kapot, tis lelijk. Mannending denk ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Maakt niet uit joh, ik vergeet zulke dingen ook altijd. ;-) Maare, baking soda koop ik gewoon bij de Appie. :-) Ik denk wel dat het daar duurder is dan bij een toko of zo, maar goed, daar moet je dan maar net komen natuurlijk. Hahaha, grappig dat dat bij jullie ook zo gaat!

      Verwijderen
  2. Kinderen zeiden trouwens al dat de mama van rebekka jarig was :) maar was t weer vergeten van de week

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd nog met je verjaardag! Wat naar joh van Rebekka! Even goed in de gaten houden. Hier 1x gehad, op de HAP gezeten, toen was het een allergische reactie en na het spugen (op de HAP hele bende ondergespuugd, ajjjjj) was het over. En nog een keer dat ze telkens wegraakte maar toen had ze hele hoge koorts en de zoveelste oorontsteking, dus gewoon echt goed ziek :(... Hmmm, altijd eng dat soort dingen. Sterkte ermee, hopelijk krijgt ze het niet nog een keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog gefeliciteerd!
    Onze oudste doet ook zo als hij ziek is. En soms heeft hij een eendagsgriepje en dan is het ook maar heel even. Hopelijk is het bij rebekka ook niks bijzonders.

    BeantwoordenVerwijderen