Juli: no spend challenge | update 3

Het is weer tijd voor een update rondom de no spend challenge, we zijn momenteel 25 dagen onderweg, dus ik ga je weer even een verslag doen van hoe het gaat.

Veel verleidingen
Zo aan het einde van de challenge merk ik dat het lastiger gaat worden om zo min mogelijk uit te geven. Ik merk dat ik het zat begin te raken om iedere keer rekening te houden met die challenge, maar ik denk dat dat betekent dat we nu bij de kern belanden. ;-) We zitten net in een nieuwe financiële maand (gaat in op de 20e) en meestal geef ik op dit moment het meeste geld uit. Komt denk ik omdat dat altijd zo heerlijk rijk voelt, zo net na het storten van de inkomsten. Ik las op de facebookpagina van Meer geld, minder stress dat iemand uit die groep nooit veel geld op de betaalrekening heeft staan, ook niet aan het begin van de maand, net na het ontvangen van salaris. Simpelweg omdat je minder gaat uitgeven als je minder geld denkt te hebben. Dat pas ik dus ook toe. Ik weet zo ongeveer uit mijn hoofd wat wanneer afgeschreven wordt, check met regelmaat ons saldo en zorg zo dat automatische incasso's gewoon kunnen worden afgeschreven.

Maar goed, veel verleidingen dus. Wat dan zoal? Producten voor huidverzorging. Ik gebruik als soort dagcrème kokosolie, maar ik vind dat niet geweldig goed werken, ben er gewoon niet helemaal tevreden over. Verder gebruik ik een make-up reiniger gewoon van de kruidvat, maar daar wil ik ook iets anders voor. Iets natuurlijkers, zeg maar. ;-) Kokosolie ooit al geprobeerd, maar vind ik ook niet geweldig voor dat doeleinde. In deodorant vind ik 'm wel geweldig. Maar ja, ik doe deze challenge niet voor niets en ga het sowieso tijdens deze maand niet kopen en maak trouwens ook eerst op wat ik al heb.

Wat kocht ik wel? 
We kochten bijvoorbeeld traphekjes, voor 15 euro op marktplaats. Maar dat is eigenlijk een besparing, want doordat de meiden nu veilig in de woonkamer kunnen spelen, hebben we besloten de grondbox weg te doen en die is zelfs vandaag al opgehaald. Verder kocht ik nieuwe zonnebrandcrème, de oude was alweer bijna op en ik kocht toen gelijk een multivitamine voor Rebekka.

Conclusie
Het gaat dus wel aardig hier, ik heb echt wel een aantal dingen die ik niet heb gekocht, dus de challenge is zeker niet voor niets geweest. Wat ook leuk is, is dat we door deze challenge gelijk weer wat meer bezig zijn met verkopen op marktplaats en dat is toch weer leuk meegenomen als je wat verkoopt.

8 opmerkingen:

  1. Zonnebrandcreme en vitamine.. vind je dat niet iets wat gewoon bij de boodschappen hoort? Volgens mij doe je het hartstikke goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmm, beetje tussen in denk ik. Ik koop zulke producten liever niet tijdens de challenge, maar als het op is, dan moet je wat hè. ;-)

      Verwijderen
  2. Slimme strategie om niet teveel op de lopende rekening te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verzorgingsproducten horen bij mij gewoon bij de boodschappen maar in jou geval zou ik ook eerst opmaken wat er is.
    Leuk om te zien dat je herkent waar het 'probleem' zit. Ik probeer mijn man ook te overtuigen veel te sparen direct na het salaris, die is ook gevoelig voor geld uitgeven omdat er toch genoeg is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je wel tevreden bent hoe het gaat met de no spend challenge! Hoewel je als ik het goed begrijp dus toch dingen gekocht hebt? Mag dat dan wel?


    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat mag hoor. Het gaat erom dat je niet zomaar even bij de Action of Ikea je te buiten gaat of lekker gaat shoppen in een leuke stad, maar dat je echt heel bewust nadenkt of je het echt nodig hebt of dat het nog wel wat langer kan wachten / helemaal niet nodig hebt. Bij zoiets als traphekjes vind ik het onverstandig om het niet aan te schaffen, maar bijvoorbeeld tuinkussens zijn niet nodig.

      Verwijderen
    2. Eigenlijk is de naam niet helemaal goed gekozen, realiseerde ik me al snel. Het is geen No-spend, het is een no-nonsense-spend maand. Alleen zinvolle en/of geplande dingen kopen. Volgende keer noem ik het anders! :-)

      Verwijderen
    3. Ik vind dat je het supergoed doet! En die zonnebrand, dat heb ik ook. Maar het gaat soms zo hard... Deze week weer even niet, maar of dat nou leuk is ��

      Ik haal zelf ook altijd direct mijn betaalrekening leeg om die reden. Alles direct naar de potjes toe. Scheelt een hoop weet ik uit ervaring.

      Verwijderen