Leuke uitspraken en momenten - deel 6

Ik heb weer een nieuwe verzameling peuteruitspraken, wij vonden ze leuk, ik hoop jullie ook. ;-)

Ik heb kralen gekregen.
Ik vertelde Rebekka dat * naam vriendje * een broertje had gekregen. Rebekka's reactie was: ''Ik heb kralen gekregen.

Kan gebeuren!
Bij alles wat mis gaat, hoor ik dat het gewoon kan gebeuren. Geeft niets, mama!

Mama, heb je ook een snottebel?
Ik had Rebekka gezegd dat ze een doekje moest pakken voor haar neus, en ze nam er een extra mee voor mij. Attent. ;-)

Appelsappel
Zo noemt Rebekka sinaasappels.

Ik ben ik!
Dit betekent: Hier ben ik!

Nou, tot ziens.
Soms hoor je ze gewoon echt jezelf napraten. Dat is hier dus ook echt het geval. Zodra er boodschappentassen slingeren, gaat Rebekka op stap en dan wenst ze ons altijd even tot ziens.

Ikke moet even getuld hebben.
Ze snapt tegenwoordig steeds beter dat ze soms even moet wachten en weet nu dus ook hoe je dat noemt, namelijk even geduld hebben.

Hey, liefie!
Rebekka zag Nijntje weer eens, dus die werd uitgebreid begroet. Was gewoon een filmpje op YouTube.

Nee, ik ben politie.
Soms huilt Rebekka enorm hard om iets onbenulligs (in onze ogen), Timon probeerde haar aandacht te verleggen om het huilen te stoppen en vroeg of ze soms bij de brandweer zat. Nee dus, ze zit bij de politie.

Babytelefoon
Ze bedoelde de babyfoon. Bijna goed, kind.

Geef zusje maar jam.
Er was een bakje smeerkaas en Rebekka wilde de hele dag overal smeerkaas op. Ik probeerde haar uit te leggen dat ze beter ook wat anders kon nemen, want anders was de smeerkaas zo op en mama ging pas over een aantal dagen weer boodschappen doen. Haar oplossing? Geef zusje maar jam.

Jullie nog leuke uitspraken? Ik lees ze graag!

2 opmerkingen:

  1. Ja, ik vind ze leuk :-) Ik mis dit wel hoor, nu mijn kinderen weer wat ouder zijn. Nu zeggen ze nog steeds leuke dingen hoor, maar niet meer van die grappige versprekingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het lief dat je kinderen je zo gerust stellen. Ze kunnen dus tegen een stootje : )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen