Week 27 - Uitpuilende wasmanden en overvolle tassen

Er is weer een week voorbij, dat betekent een nieuw weekoverzicht. Hier kan je lezen wat wij deze week beleefd hebben.

Zondag
Hmm, heerlijk lange nacht gehad en eindelijk weer eens uitgeslapen wakker geworden. In de middag plots een dramaqueen in huis, Damaris weigerde te slapen, dus de rest van de dag hadden we een vermoeide baby die vermaakt wilde worden. ;-)

Maandag
Alsof ze het hadden aangevoeld! Voelde ik me zondag compleet uitgerust, bracht ik de maandag brak door. We begonnen de dag om 3.45 uur. Wat we ook probeerden, die oogjes gingen niet meer dicht. Pas na 6.30 uur (en een ontbijt) besloten ze maar even wat te gaan slapen. Ook de rest van de dag werd er maar weinig geslapen en wederom waren ze daar niet echt vrolijk onder.
Ondanks brak gevoel, puilden de wasmanden echt uit en ging ik lekker aan de slag.


Verder maakte ik nog een lekker babyhapje met prei en pompoen, wat de ene baby heerlijk vond en de andere een stuk minder.


Dinsdag
Vandaag eerst maar even het speelgoed gesorteerd. Ik had Lego Primo via marktplaats gekocht voor de verjaardag van Hadassa en Damaris en had bedacht dat dat allemaal in één van de bakken van de speelgoedkast kon, maar het is zoveel, dat past niet. Ik ging er dus even voor zitten en deed een deel van het speelgoed waarvan ik merk dat dat de kinderen minder aanspreekt in een doos en dat staat nu weer op marktplaats. Het andere deel zit verspreid over twee bakken in de kast. Rebekka vindt het echt heel leuk om er torens van te bouwen.


In de avond lag ik op de bank met dit boek:


Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik vind het altijd leuk om persoonlijke verhalen te lezen die wat extreem zijn. Hmm, dit klinkt een beetje als ramptoerisme, maar zo bedoel ik het niet. Ik vind het gewoon erg interessant. Dit boek gaat over een man met een eetverslaving en hij is inmiddels 80 kilo lichter. Prima boek wat mij betreft, ik had het in een avond uit willen lezen, maar ik begon te laat en wilde echt op tijd in bed. ;-)

Woensdag
Zo hé, lekker warm ineens! Heerlijk. In de ochtend was Rebekka op de peuterspeelzaal en ik was bezig met van alles en nog wat. Ze lagen in de middag wat later dan normaal op bed en na wat huishoudelijk werk plofde ik weer terug op de bank. Ik schreef een deel van deze blog, maakte het weekmenu en de boodschappenlijst en regelde wat administratieve dingen.

Later in de middag maakte ik een grote fruithap en deed een klein deel daarvan in een ijsvorm. Dat is voor Rebekka, gezonde ijsjes.


Donderdag
Fruitvliegjes, overal fruitvliegjes. Herkenbaar? Ik vind ze echt heel irritant ondanks dat ze geen vlieg kwaad doen, maar goed.
Vanmorgen eerst even een stel overrijpe bananen en flink wat yoghurt verwerkt tot een overheerlijke smoothie.


Ik had nog meer dingen in de koelkast liggen die echt nodig op moesten, paprika's, komkommer, uien. Restje sperziebonen.
's Avonds al die restjes bij het avondeten op kunnen maken gelukkig. :-)


Verder deze avond druk met huis opruimen, fruitvliegjes aanvallen en alles voorbereiden voor zaterdag. We gaan dan met de familie een hele dag op pad en er valt zoveel mee te nemen, dus dat vraagt een goede voorbereiding.


Dit was dus de avond ervoor, op de ochtend zelf kwam er natuurlijk nog van alles bij. Drinkbekers, broodjes, noem maar op. 

Zaterdag
Zoals ik net al zei, we zijn vandaag een dagje weg. Ik ken mezelf, vanavond heb ik echt geen zin om nog een stuk over vandaag te schrijven, dus ik laat het hierbij en plaats dit stuk op de heenweg in de auto. Geen zorgen, Timon rijdt! ;-)

Hoe was jouw week? Wens je een heel fijn weekend!

2 opmerkingen:

  1. O hier ook zó veel fruitvliegjes. Hebben net een nieuw soort val neergezet met gist erin. Werkt echt als een tierelier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tip voor fruitvliegjes: Glas nemen, sterk geurend restjes fruit of schillen erin (mango is de topper wat mij betreft, maar andere soorten gaat ook, we deden alleen schillen), klein stukje huishoudfolie erover en wat gaatjes erin prikken met een vork of satéprikker. Ze kunnen er wel in, maar niet eruit. Naast je prullenbak/fruitmand/oid zetten en hele hordes verdwijnen in je glas is onze ervaring...

    BeantwoordenVerwijderen