Juli: no spend challenge | update 4

Vandaag is het 1 augustus, dus gisteren was de laatste dag van de no spend challenge. Het zit erop!
De laatste dagen gingen prima, al kocht ik wel iets meer dan gepland, maar het waren geen hebbedingetjes.

Action
Ik ging naar de Action zaterdag, echt zo'n winkel met heel veel handige dingen die je door de lage prijzen snel in je mandje laat glijden, maar heb je ze ook echt nodig?
Ik kwam er dus voor stickers, maar kocht er nog een heel stel andere dingen. Maar zoals ik al zei, niet echt hebbedingetjes. Ik kwam als eerste langs een stelling met autospullen en kocht een parkeerkaart, van die boompjes met een geurtje, motorolie en een lifehammer. Een aantal spullen voor in de tweede auto die we ergens de komende weken gaan kopen en verder voor onze huidige auto.
Verder kocht ik dus stickers en een paar kleine cadeautjes voor als de grote boodschap ook op de wc is gelukt, tot op heden staan die nog ingepakt te wachten, helaas. En nog billendoekjes en tandenborstels. Het zijn allemaal geen eerste levensbehoeften die ik heb gekocht, maar onnodig is ook een groot woord, behalve die geurdingetjes dan, die hadden op zich niet gehoeven. En misschien de parkeerkaart en de lifehammer ook niet, als die al in de aan te schaffen auto zitten. Ik bewaar de bon gewoon. :-)

Weinig verleidingen
In tegenstelling tot vorige week weinig verleidingen gehad. Dus ook weinig niet gekochte items op mijn lijstje genoteerd.

Resultaat
Ik heb geen idee wat ik nou eigenlijk met deze challenge heb bespaard. Dat klinkt vast een beetje dom, maar ik heb een kasboek wat van de 20e tot 19e loopt. En deze maand ging van de 1e tot 31e, maar ik hield alle uitgaven gewoon in mijn normale kasboek bij. Als het goed is, heb ik dan in twee financiële maanden minder uitgegeven, maar van deze maand weet ik dat nog niet en de vorige maand (die dus begon op 20 juni), was best een hele dure met veel uitgaven aan boodschappen (mijn verjaardag en die van de jongste meiden) en twee bruiloften. Ik zie het dus niet echt terug in mijn overzicht, maar ik troost mezelf met de gedachte dat het anders nog erger was geweest. :-)

Aankopen uitstellen
Aankopen uitstellen tot 1 augustus of later klinkt misschien als vals spelen, maar het kan ook goed uitpakken. Ik schreef bijvoorbeeld over kussens voor tuinstoelen en kreeg de tip te wachten tot de uitverkoop. Inmiddels zijn we al via familie aan kussens gekomen, gewoon gekregen, dus no spend.

In september weer?
Ik zit een beetje in twijfel of ik dan weer mee doe. Ik riep eerst heel enthousiast dat ik weer mee ga doen, maar misschien wacht ik een aantal maanden. Ik wil sowieso de volgende keer dat ik dit doe, het vanaf de 20e tot de 19e doen, voor een beter overzicht. Maar dat betekent dat ik op 21 augustus (20 valt op zondag dus geen toeslagen) moet starten. Dat is best snel én ik begin dan met mijn nieuwe baan. Ik denk er dus nog even over...

3 opmerkingen:

  1. Thuisblijfmoeder - nieuwe baan? Vertel (of heb ik ergens overheen gelezen?).
    Groetjes van Anja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Anja, ik vrees van wel. ;-) Maar dat geeft niet hoor, hierbij een link naar de blog waar ik het uitleg: http://willekeblogt.blogspot.nl/2017/07/week-26-een-nieuwe-baan-en-twee.html
      Groetjes,
      Willeke

      Verwijderen
  2. Bij Action is terugbrengen slechts 8 dagen volgens mij, dus evt. kun je het eerder terugbrengen en later weer kopen als je 2e auto iets langer op zich laat wachten...

    Joh, dan begin je toch 20 september? Of je slaat gewoon een keer over, geeft toch niet, alles op je eigen tempo :)

    BeantwoordenVerwijderen