Week 31 - Pizzawraps, zindelijkheid en cadeautjes

Er is weer een week voorbij, dat betekent een nieuw weekoverzicht. Hier kan je lezen wat wij deze week beleefd hebben.

Zondag
Vandaag zoals iedere zondag rustdag gehouden, heel fijn. Laat in de middag maakte ik een hapje voor de tweeling wat ik nog niet eerder had gemaakt, courgette, aardappelen en ei. Ze vonden het echt super lekker, dus dat ga ik vaker maken. Ze beginnen wat kieskeuriger te eten de laatste tijd, ze leven zich in in hun nieuwe rol van dreumes natuurlijk. Soort van pre peuteren af en toe.

Maandag
Ik was het zo goed als vergeten, maar gelukkig werd ik vroeg wakker. We moesten om 9 uur op het kinderdagverblijf zijn voor een intakegesprek. Rebekka stormde gelijk bij binnenkomst het klasje binnen en ging spelen. De tweeling hield ik in het kantoortje bij me, maar na 10 minuten waren ze er klaar mee. Ik bracht hen ook weg en dat vonden ze prima. Woensdag en vrijdag gaan ze wennen, erg benieuwd hoe het ze zal vergaan. Vast goed, ze hebben elkaar, andere kindjes én een stel lieve juffies.

In de avond maakte ik pizzawraps. Ik was van alles vergeten bij de boodschappen en kon niet zoveel met mijn gemaakte weekmenu, een beetje dom dus. Maar de pizzawraps waren echt super lekker. Ik gebruikte dit recept als basis, maar deed er naast passata en kaas, paprika, ui en maïs bij. Op tafel nog komkommer en tomaat. Prima maaltijd, gaan we vaker doen.


Dinsdag
Vandaag in huis niet zoveel gedaan, ik was moe en werkelijk om de haverklap bezig met Rebekka en de wc. ;-) Ze had geen ongelukjes of zo, maar het is gewoon intensief om een kind zindelijk te krijgen als je er nog meer rond hebt lopen. Voelde me even aan alle kanten tekort schieten, heel vervelend. Kon voor mijn gevoel de jongste meiden erg weinig aandacht geven en Rebekka eigenlijk ook. En dan hebben we het geeneens over het huishouden, waar je juist meer aandacht aan zou moeten schenken als er om de zoveel tijd een dansende peuter nog nadruppelend van de wc je huiskamer binnen komt gestapt.

's Avonds samen met Timon een dikke envelop voor de belastingdienst klaargemaakt. Ze hadden nog van alles nodig aan papieren voor het in orde maken van de kinderopvangtoeslag. Hopelijk hebben ze zo voldoende.


Woensdag
Vandaag een succesvolle dag rondom het zindelijk worden van Rebekka, tijd voor cadeautjes! Ik hoefde er ook wat minder tijd aan te besteden, dus heel fijn. Verder deed ze vandaag geen slaapje en dat ging prima. Ik wilde met het oog op de komende twee weken waarin we vakantie hebben even checken of ze het een beetje vol kan houden, dat kan dus gewoon.

Donderdag
Een kort nachtje en weinig zin om iets te doen. Ik ben echt zo toe aan vakantie, dat merk ik aan alles. Probeerde wel even wat te poetsen in huis en ruimde het kamertje op waar ik altijd de was doe. Er lagen daar al een tijdje stapeltjes te wachten om te sorteren, papierwerk en zo. En ik zocht in de vuilniszakken kinderkleding die staan te wachten op de tweedehands beurs. Ik heb voor de kinderen wat reserve kleertjes nodig voor het kinderdagverblijf. Zonde om daar mooie kleding te laten liggen in zo'n mandje, daar komt dus wat oude kleding in. :-)

In de avond gewinkeld, voor veel praktische spullen gekocht, maar ook een zomerjasje voor mezelf. M'n oude had ik echt al jaren en was ik best wel erg op uitgekeken, maar hij versleet niet zo snel doordat ik hem niet zo vaak droeg. Nu toch maar één gekocht.

Vrijdag
Vandaag was Timon vrij, had ik niet echt op gerekend eigenlijk en ondanks dat hij het begin van de week had gezegd, dat hij vanaf donderdagavond dus vakantie zou hebben, was ik het gewoon weer een beetje vergeten. Maar wel een fijne verrassing natuurlijk. Veel opgeruimd in huis, hij heeft een auto vol weggebracht naar de kringloopwinkel en in de middag had ik met een andere moeder afgesproken in de speeltuin. Rebekka was voor het eerst van huis zonder luier, maar het ging helemaal goed. Super trots dus!

Zaterdag
Vandaag een rustig dagje thuis. Kinderen lekker aan het spelen en gelukkig over het algemeen lief voor elkaar. Vanavond heeft Timon via Facebook een speelgoedkast opgehaald. We hebben twee grote kasten, type Trofast van de Ikea. Maar ik wilde al een tijdje een lage kast waar de kinderen makkelijk op kunnen spelen, dan hoeft dat niet meer op de salontafel. ;-) Hoop ik. Ik had laatst al één van de grote kasten boven gezet, zodat we er beneden nog maar één hadden. En zo eens per twee weken wisselde ik dan wat bakken om met elkaar. Dat werkt goed tegen verveelde kinderen, ''nieuw'' speelgoed. Nu staan beide grote kasten boven op Rebekka's kamer en deze lage beneden.


Hoe was jouw week? Wens je een heel fijn weekend!

2 opmerkingen:

  1. Fijn dat je grote kleine meid zindelijk is! Wanneer krijgen jullie vakantie? Wij morgen :)!!! Ook echt aan toe ;)... Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah het is dr gelukt, knappe meid! ��

    BeantwoordenVerwijderen